Rica brand book 2020 5.jpg
Rica  retail 2020 price list[65891].jpg
Rica  retail 2020 price list[65891].jpg
Rica  retail 2020 price list[65891].jpg
Rica  retail 2020 price list[65891].jpg

RICA IS EEN ITALIAANS COSMETICABEDRIJF ACTIEF IN HAAR- EN LICHAAMSVERZORGING SINDS 1994 EN ONDERTUSSEN PRESENT IN 60 LANDEN WERELDWIJD 
 

Ze staan voor Responsible Beauty en ontwikkelen natuurlijke behandelingen die de schoonheid van lichaam en geest versterken.

Rica produceert haar- en lichaamsverzorgingsproducten met behulp van de natuurlijke bronnen van Sicilië en de vulkaan Etna.

FIRST THINGS FIRST 

MEET THE FAMILY

Nunzio

Giuseppe

Maria Grazia

Antonella

Giuseppina

Mario

"Wij geloven dat er voor het nastreven van ecologische duurzaamheid bij zaken doen geen verantwoord alternatief is. Dit moet de basis zijn van elke beslissing die we nemen."

MADE IN ITALY

 

  • Een waardevolle kwaliteitsmeter 

  • Onze grootste bron van inspiratie

Lees ons 

hele verhaal...

In 1994 ging Mario Puglisi op reis aan de oostkust van Sicilië om wax in te kopen voor het salon van zijn twee zussen. Hij ontdekt de natuurlijke bronnen van het eiland en grijpt daar een gouden kans: Rica lanceren als fabrikant van ontharingswax.

Mario's toewijding en zijn ondernemende houding veranderde Rica in een wereldwijd bekend cosmeticamerk met hoge kwaliteitsnormen waarin het uitgebreid gebruik van natuurlijke ingrediënten en toewijding aan klantenservice en aan de omgeving waarin we leven centraal staat. 

De ambitie om te blijven groeien heeft een sterke basis van familiale waarden en passie. In 2000 brengt Rica Colorica uit. Een hoogwaardige professionele kleurbehandeling die natuurlijke ingrediënten bevat. In 2014 volgde Naturica. Ook hier zorgde hun familiale spirit voor een extra touch. Zo zijn alle producten gebaseerd op hun thuis, hun land, de Mediterrane cultuur en natuur. Zelfs de hoofdingrediënten vinden daar hun oorsprong.

De Puglisi familie

een traditionele Siciliaanse familie - Catania

"

De waarde van een 

FAMILIEBEDRIJF

Motivatie & gedrevenheid

Kernwaarden & filosofie blijven behouden

Menselijke factor gaat nooit verloren

Het mediterraanse land en haar

unieke grondstoffen

Afbeelding1.jpg
ETNA

MAZING

Afbeelding2.jpg
VIJGCACTUS

RICA BETEKENT MEDITERRAANS LAND. ZE GEBRUIKEN DE KRACHT VAN ONZE UNIEKE BRONNEN ZOALS HET VULKANISCH WATER VAN DE ETNA.

hun INSPIRATIE

MEDITERRAANS IN HET RESPECT

voor onze herkomst en onze culturele bagage.

MEDITERRAANS

IN HUN INSPIRATIE

voor de creatie van al onze producten.

MEDITERRAANS

IN HUN BASIS

voor de natuur van Sicilië:

ons land, onze landschappen en onze vulkaan,

de Etna.

R.jpg
I.jpg
C.jpg
A.jpg
75264927_2382449091853926_73863229041132

Een groenere manier om onze ecologische voetprint te reduceren

 

Het streven naar ecologische duurzaamheid vormt de leidraad bij elke beslissing die bij Rica genomen wordt. De inspiratie hiervoor wordt gevonden in de natuur. Ze zien de natuur dan ook als model voor duurzaamheid. 

 


Rica vecht al 25 jaar voor een ‘verantwoordelijke schoonheid’ en is daarmee het referentiepunt. Verantwoorde schoonheid in al zijn aspecten, van aandacht voor natuur en milieu tot respect voor mens en dier.

RESPONSIBLE BEAUTY

DE HARDE KERN

MEET ANTONIO & SEMMY

Rica  retail 2020 price list[65891].jpg
Rica  retail 2020 price list[65891].jpg

NAAM ANTONIO MUSUMECI

TITEL RICA ARTISTIC DIRECTOR

PORTFOLIO Antonio werkte samen met gerenommeerde stylisten en fotografen voor reclame campagnes, catwalks, fotoshoots, filmproducties en magazines. Op zijn lijstje: Vogue, Harper's Bazar, Vanity Fair, Marie Claire,...

Rica  retail 2020 price list[65891].jpg

NAAM SEMMY MELE

TITEL RICA ARTISTIC & EDUCATION TEAM

PORTFOLIO Begon net als Antonio als haarstylist voor fotoshoots en fashion shows zoals Byblos, Frankie Morello,... Antonio merkt het talent van Semmy op en neemt hem onder zijn vleugels. Ondertussen is hij een gerespecteerd lid van de Rica familie.

Rica  retail 2020 price list[65891].jpg

ONTDEK HET RICA SALON CONCEPT

Rica draait om zoveel meer dan het aanbieden van producten. De passie en trots van de Rica familie zorgt ervoor dat elk aspect van het merk wordt uitgedacht. Het moet een beleving zijn, bijna een levensstijl. En dat uit zich dan weer in het salon concept. Rica salons staan gekend voor sobere, elegante ruimtes met een natuurlijke belichting waar natuurlijke elementen zoals hout en lavasteen zegeviert.

De klant wordt verwelkomd in een ruimte die de zintuigen prikkelt en waar de ogen, neus en oren de hoofdinstrumenten worden

om de perceptie van welzijn maximaal te ervaren.

© 2020 DUX International BVBA

    Lindestraat 27  l  8870 Izegem

BTW BE423 876 043  l  RPR KORTRIJK