top of page
IMG_NATURICA_REPAIRING_double-page.jpg
885806_557625864336267_45851842703162624
RICA
A PROPOSITO DEL MARCHIO
About Rica

Rica is een Italiaans cosmeticabedrijf actief in de haar-en lichaamsverzorging sinds 1994

en ondertussen present in 60 landen wereldwijd.
 

Ze staan voor Responsible Beauty en ontwikkelen natuurlijke behandelingen die de schoonheid van lichaam en geest versterken.

Rica produceert haar- en lichaamsverzorgingsproducten met behulp van de natuurlijke bronnen van Sicilië en de vulkaan Etna.

FIRST THINGS FIRST 
Meet the family

In 1994 ging Mario Puglisi op reis aan de oostkust van Sicilië om wax in te kopen voor het salon van zijn twee zussen. Hij ontdekt de natuurlijke bronnen van het eiland en grijpt daar een gouden kans: Rica lanceren als fabrikant van ontharingswax.

Mario's toewijding en zijn ondernemende houding veranderde Rica in een wereldwijd bekend cosmeticamerk met hoge kwaliteitsnormen waarin het uitgebreid gebruik van natuurlijke ingrediënten en toewijding aan klantenservice en aan de omgeving waarin we leven centraal staat. 

Famiglia-Puglisi.jpg

De familie Puglisi

Nunzio - Guiseppe - Guiseppina - Maria Grazia - Antonalla - Mario

De ambitie om te blijven groeien heeft een sterke basis van familiale waarden en passie. In 2000 brengt Rica Colorica uit. Een hoogwaardige professionele kleurbehandeling die natuurlijke ingrediënten bevat. In 2014 volgde Naturica. Ook hier zorgde hun familiale spirit voor een extra touch. Zo zijn alle producten gebaseerd op hun thuis, hun land, de Mediterrane cultuur en natuur. Zelfs de hoofdingrediënten vinden daar hun oorsprong.

Made in Italy

 

  • Italië staat ervoor bekend in de haircare industrie om prestige en kwaliteit van onschatbare waarde te creëren. 

  • Italië is een toonaangevend land in de mode-industrie, de nieuwste trends komen veelal uit Italië. De hoofdsteden voor Style, Fashion en Design situeren zich daar allemaal.

  • Italië is dicht bij Belux gelegen waardoor de ecologische voetafdruk beperkt blijft.

Rica brand book 2020 3.jpg

De waarde van een familiebedrijf

  • De motivatie en gedrevenheid van een familiebedrijf is anders dan die van de grote winst-georiënteerde bedrijven.

  • De menselijke factor gaat nooit verloren.

  • De kernwaarden en basisfilosofie blijven behouden.

  • Beslissingen worden niet enkel genomen om de aandeelhouders tevreden te stellen.

ONTDEK HUN
Krachtige missie

Be Responsible  |  Elke dag opnieuw dragen we zorg voor mensen producten en de planeet

Get Inspired  |  Van de natuur, de Middelandse zee en de Mediterrane omgeving

Share the Culture  |  Spread the word!

& make it Amazing

EEN GROENERE MANIER OM DE ECOLOGISCHE VOETPRINT TE REDUCEREN
Responsible beauty
  • Het streven naar ecologische duurzaamheid vormt de leidraad bij elke beslissing die genomen wordt.

  • De inspiratie hiervoor wordt gevonden in de natuur.

  • De natuur als model voor duurzaamheid.

MEDITERRAANS

in het respect

voor onze herkomst en onze culturele bagage.

MEDITERRAANS

in hun basis

voor de natuur van Sicilië:

ons land, onze landschappen en onze vulkaan,de Etna.

MEDITERRAANS

in hun inspiratie

voor de creatie van al onze producten.

Over water van de

ETNA

 

  • Het belangrijkste ingrediënt van alle Rica formules is meteen ook het meest waardevolle omdat het uit de dieptes van de aarde komt nadat het door vele lagen van gesmolten rots verrijkt werd met mineralen die het haar voeden en versterken.

  • Het vulkanisch water is de belangrijkste bron voor comfort en natuurlijke verrijking van het haar .

Over de

VIJGCACTUS

 

  • Niet enkel het symbool van het eiland maar ook een onuitputbare bron van schoonheid voor het haar en huid.

  • Groeit in groten getale wild op Sicilië. Iconisch genoeg ook het symbool van het eiland. Het is een onuitputbare bron van schoonheid en welzijn voor haar en huid.

DE HARDE KERN
Meet Antonio & Semmy

ANTONIO MUSUMECI

Rica Artistic Director

Portfolio Antonio werkte samen met gerenommeerde stylisten en fotografen voor reclame campagnes, catwalks, fotoshoots, filmproducties en magazines. Op zijn lijstje: Vogue, Harper's Bazar, Vanity Fair, Marie Claire,...

SEMMY MELE

Rica Artistic & Education Team

Portfolio Begon net als Antonio als haarstylist voor fotoshoots en fashion shows zoals Byblos, Frankie Morello,... Antonio merkt het talent van Semmy op en neemt hem onder zijn vleugels. Ondertussen is hij een gerespecteerd lid van de Rica familie.

semmy.jpg
antonio.jpg
SALON CONCEPT
ONTDEK HET 
Rica Salon Concept

Rica draait om zoveel meer dan het aanbieden van producten. De passie en trots van de Rica familie zorgt ervoor dat elk aspect van het merk wordt uitgedacht. Het moet een beleving zijn, bijna een levensstijl. En dat uit zich dan weer in het salon concept. Rica salons staan gekend voor sobere, elegante ruimtes met een natuurlijke belichting waar natuurlijke elementen zoals hout en lavasteen zegeviert.

De klant wordt verwelkomd in een ruimte die de zintuigen prikkelt en waar de ogen, neus en oren de hoofdinstrumenten worden om de perceptie van welzijn maximaal te ervaren.

Rica in jouw salon?

Bedankt voor de aanvraag!

Rica in mijn salon
bottom of page